بهترینموبایل

بهترین گوشی میان رده برای بازی کدوم مدله؟

گوشی میان رده جدید، دیگر مانند گذشته، طراحی‌های قدیمی و کسل کننده ندارند. در این زمینه، کمپانی‌ها جسورانه عمل کرده و با خلاقیت، طرح‌ های جدید که نزدیک به طراحی گوشی‌های بالارده و پرچمدار هستند را برای گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌کنند. درنتیجه، طراحی‌های لوکس مدل‌های پرچمدار، در گوشی‌های میان‌رده نیز استفاده می‌شود. تنها تفاوت در زمینه طراحی، مربوط به نوع موادی است که در ساخت گوشی‌ها به کار می‌رود. امروز میخوایم یک مدل گوشی از بهترین گوشی میان رده که برای بازی مناسب باشه رو بهتون معرفی کنیم. پس خیلی سریع در مجله بروز شو میریم سراغ ردمی کا 40 گیمینگ و گلکسی M52 و این گوشی ها رو بررسی می کنیم.

گوشی میان رده ردمی کا 40 گیمینگ

گوشی میان رده ردمی کا 40 گیمینگ اولین نسخه از گوشی‌های گیمینگ ردمی به حساب می‌‌آید که یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ بازار هم هست. قیمت گوشی میان رده ردمی کا 40 گیمینگ در بازار برابر ؟ (به دلیل نوسانات دلار واقعا نمیشه قیمت نوشت) میلیون تومان است که برای یک گوشی گیمینگ بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

امروز در مجله بروز شو با کمک استدیوی گیگ تک این گوشی را برای شما بررسی می‌کنیم و در مورد تمامی مزایا و معایبش صحبت می‌کنیم.

ارگونومی لمس گوشی و کیفیت طراحی

  • قطعا ردمی در طراحی این گوشی میان رده به بخش‌هایی اهمیت داده که مشکلات بزرگی برای گوشی‌ میان رده گیمینگ به حساب می‌آید. ردمی کا ۴۰ گیمینگ در بخش طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. طراحی بسیار مناسب از نظر ابعاد و وزن را برای این گوشی می‌بینیم. با وزن ۲۰۵ گرم و ضخامت ۸.۳ میلی‌متر یکی از خوش دست ترین گوشی‌های بازار و به خصوص گوشی‌های گیمینگ دنیا را می‌بینیم.
  • قاب پشتی دستگاه از شیشه ساخته شده و فریم دستگاه فلزی است. قابی که برای لنزهای دوربین اصلی در نظر گرفته بیرون زدگی خیلی کمی دارد و همین بیرون زدگی کم سبب شده تا گوشی روی سطح صاف راحت و بدون لق زدن بنشیند.  شیائومی هر زیبایی‌ای که به نظرش می‌رسیده در این گوشی به کار گرفته؛ طراحی اسپیکرهای ردمی کا 40 گیمینگ کاملا متفاوت با هر گوشی‌ای است که دیده‌اید. دو خط قرینه در کنار هم سوراخ‌های اسپیکر را تشکیل می‌دهند.
  • روی فریم سمت چپ دستگاه دو فرورفتگی دیده می‌شود که به قرار گرفتن گوشی در دستان کاربر کمک بسیار زیادی زمان بازی کردن می‌کنند در کنار اینکه دو تریگر هم روی فریم سمت راست می‌بینیم که به کمک دو شاسی در دو طرف خودشان خارج می‌شوند و زمانی که می‌خواهید بازی کنید از این تریگرها می‌توانید برای کنترل بهتر بهره ببرید.
  • به تمامی این‌ها باید استفاده از ۳ میکروفون را هم اضافه کنیم که کاملا نشان می‌دهد گوشی‌ای گمینگ روبروی شما قرار گرفته. روی فریم جزئیات دیگری هم هست که روی گوشی‌های دیگر هم می‌بینید اما خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیست و شما بگویید که نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای گوشی‌ای گیمینگ خوب است یا نه؟
گوشی میان رده - شیائومی- دوربین گوشی میان رده - مجله بروز شو
گوشی میان رده – شیائومی- دوربین گوشی میان رده – مجله بروز شو

صفحه‌نمایش

  • سراغ صفحه‌نمایش دستگاه می‌رویم که قطعا برای گوشی‌ میان رده گیمینگ بخش مهمی به حساب می‌آید. ردمی کا 40 گیمینگ صفحه‌ای با پنل OLED استفاده کرده که رزولوشن فول اچ دی را روی خودش می‌بیند در کنار اینکه از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد و تکنولوژی HDR 10+ را هم روی آن داریم.
  • روی کاغذ همه چیز مهیا است تا شما بازی‌ای جذاب را روی این صفحه‌نمایش تجربه کنید اما در عمل چگونه است؟
  • حقیقتا در عمل هم چیزی کم نیست؛ صفحه‌ای بسیار شفاف را داریم که رنگ‌ها را بسیار تمیز و بدون تاری و رنگ پریدگی نشان می‌دهد. روشنایی صفحه‌نمایش اما در حد و اندازه پرچم‌داران نیست و برای گوشی میان رده گیمینگ شاید خیلی اهمیت بالایی هم نداشته باشد که زیر نور خورشید چه بازخوردی را روی صفحه داشته باشیم به این علت که اغلب گیمرها محیط‌های تاریک را ترجیح می‌دهند و به علاوه نور کمتر کمک می‌کند مصرف باتری کمتر شود و داغ شدن دستگاهی که قرار است به طور مداوم گیم اجرا کند کمتر باشد.
  • یکی دیگر از بخش‌های خوب صفحه‌نمایش حاشیه‌های کم آن است که حس و حال خوبی را به گوشی می‌دهد اما از طرف دیگر حاشیه‌هایی که برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده کمی بیشتر از حد انتظار است.

مطلب تصادفی: >> برای شروع کسب و کار به چه چیزی احتیاج داریم؟ کلیک کنید <<

سخت‌افزار این گوشی میان رده

روی این گوشی میان رده ردمی کا ۴۰ گیمینگ از چیپ ساخت مدیاتک استفاده شده شاید اول با شنیدن نام مدیاتک به ذوقتان بخورد اما کمی صبر کنید زیرا این چیپ یکی از قوی‌ترین چیپ‌های این برند است و ویژگی‌های گیمینگ از جمله موتور هایپر گیمینگ ۳ مدیاتک را در خودش دارد.

در کنار این‌ها این گوشی به سیستم خنک کنندگی جدید و پرقدرتی مجهز است که در طول استفاده از شبکه 5G یا بازی کردن مشکلی هم در آنتن دهی گوشی به وجود نیاید هم اینکه برای بازی کردن لگ و کندی‌ای دیده نشود.

کارکرد روزمره این گوشی میان رده؟

نیازی نیست در مورد این چیزها در این گوشی صحبت کنیم. ردمی کا ۴۰ گیمینگ در استفاده روزمره هیچ مشکلی ندارد و بهترین شکل ممکن برنامه‌ها را اجرا می‌کند و مانند دستیاری تند و تیز از پس تمامی کارهایی که به آن می‌سپارید بر می‌آید.

بازی کردن و داغ کردن

قطعا مشکلی برای اجرای بازی‌ها روی ردمی کا 40 گیمینگ پیدا نمی‌کنید و بازی‌های جذابی مانند پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل به راحت و با فریم ریت بالا روی کا ۴۰ گیمینگ اجرا می‌شوند. از نظر تجربه بازی کردن ما آن چیزی که از اسنپدراگون 888 دریافت می‌کردیم را بیشتر دوست داشتیم اما در این دستگاه چیزی کم نیست که بخواهد روی عملکرد گیمینگ گوشی تاثیر منفی بگذارد.

در بخش داغ شدن با دستگاهی روبرو هستیم که به شدت داغ می‌شود و حرارت بالایی را چه در بخش قاب پشتی و چه در صفحه نمایش زمان بازی کردن تجربه می‌کنید. این دفع حرارت در بخش‌هایی که تریگرها هستند بیشتر قابل لمس است و البته این دفع حرارت کمک می‌کند تا در عملکرد دستگاه برای بازی کردن مشکلی ایجاد نشود.

قیمت ارزان گوشی - مجله بروز شو - گوشی ارزان شد - قیمت دلار
قیمت ارزان گوشی – مجله بروز شو – گوشی ارزان شد – قیمت دلار

امنیت

  • برای ردمی کا 40 گیمینگ دو روش امنیتی معمول را داریم؛ سنسور اثرانگشت در کلید پاور و تشخیص چهره با کمک دوربین سلفی.
  • هر دو سیستم امنیتی در این گوشی میان رده به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه می‌کنند و بدون شک از کارکرد آن‌ها راضی خواهید بود.

نرم‌افزار این گوشی میان رده چیست؟

اندروید نسخه ۱۱ و رابط کاربری می یو آی نسخه ۱۲.۵ روی این نسخه که دست ما بود دیده شد.

مطلب تصادفی: >> خبر دارید که سایت moz.com برای کاربران ایرانی فیلتر شده؟ کلیک کنید <<

اسپیکر

دو اسپیکر برای ردمی کی ۴۰ گیمینگ در نظر گرفته شده که یکی در بالا و دیگری در پایین آن است. این اسپیکرها توسط JBL توسعه داده شده‌اند پس انتظار زیادی از آن‌ها می‌رود.

عملکرد اسپیکرها در ردمی کا 40 گیمینگ کاملا قابل قبول است؛ صدایی کاملا بلند را از دو اسپیکر دستگاه دریافت می‌کنید که در حد و اندازه یک اسپیکر کاملا حرفه‌ای قابل حمل هستند اما به نظرم زمانی که صدای اسپیکرها تا انتها زیاد می‌شوند کمی تیز شدن در صدا اتفاق می‌افتد.

باتری این گوشی میان رده چطور عمل میکند؟

برای ردمی کا 40 گیمینگ باتری با ظرفیت عجیب و غریب دیده می‌شود. باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۶۵ میلی‌آمپر ساعت! این باتری از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و ردمی داخل جعبه دستگاه هم از آداپتور خوش رنگ زردی استفاده کرده که ۶۷ واتی است و این یک مزیت بزرگ برای گوشی به حساب می‌آید. دوام باتری به طرز جذابی خوب است و ما انتظار این دوام را نداشتیم اما واقعا خوب عمل می‌کند. در یک ساعت بازی کالاف دیوتی موبایل شارژ باتری ۲۳ درصد کاهش دارد.

مدت زمانی که نیاز است به شارژ ۵۰ درصد از صفر برسید ۲۰ دقیقه و برای رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصد به ۵۰ تا ۵۵ دقیقه زمان نیاز است.

دوربین

  • ۳ لنز در قاب پشتی ردمی K40 Gaming برای دوربین اصلی می‌بینیم که لنز اصلی در پایین قرار گرفته و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد؛ لنز اولتراواید لنز وسطی است با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز بالایی ۲ مگاپیکسلی است و برای گرفتن عکس های ماکرو به کار می‌رود.
  • لنز اصلی رنگ ها را خوب و نزدیک به واقعیت ثبت می‌کند و وایت بالانس خیلی نزدیک به آن چیزی است که با چشم می‌توانیم ببینیم. رنج دینامیکی بالا هم یکی دیگر از بخش‌های خوب دوربین است که کمک می‌کند جزئیات در بخش‌های تاریک و روشن به یک اندازه خوب ثبت شوند.
  • در نور شب در حالت خودکار تصاویر خوبی را در عکس‌های گرفته شده می‌بینیم اما نکته اینجاست که با فعال شدن حالت نایت مود شاهد این هستیم که رنج دینامیکی کاهش پیدا می کند و نوردهی کمی ضعیف می‌شود و نکته مهم اینجاست که باید تصمیم بگیرید با توجه به شرایط محیطی شب از حالت خودکار استفاده کنید یا اینکه از حالت نایت مود.
  • لنز ماکرو در این گوشی خیلی لنز معمولی‌ای است و انتظار زیاد و عجیبی نباید از آن داشته باشید حضورش برای این است که فقط یک لنز ماکرو روی گوشی باشد همین و بس!
گوشی برای بازی - کالاف - پابجی - گوشی ارزان قیمت - میان رده
گوشی برای بازی – کالاف – پابجی – گوشی ارزان قیمت – میان رده

ردمی K40 Gaming بخریم یا نخریم؟

گوشی میان رده ردمی کا 40 گیمینگ می خواهد بازی را عوض کند. طراحی ردمی کی ۴۰ گیمینگ بسیار جذاب است و با گوشی‌ای بسیار خوش ساخت و خوش دست روبرو هستیم که هم برای بازی کردن مناسب است و هم برای مصارف روزمره می‌تواند یک همراه خوب باشد.

گوشی میان رده ردمی کا 40 گیمینگ می خواهد بازی را عوض کند.

شاید اگر چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ را روی این گوشی می‌دیدیم خوشحال‌تر بودیم اما این چیپ هم قدرت کمی ندارد که نتوان برای بازی کردن روی آن حساب کرد در کنار اینکه این چیپ کمک کرده تا قیمت گوشی کاهش داشته باشد.

خلاصه مطلب اینکه گوشی میان رده ردمی کا 40 گیمینگ یک انتخاب خوب برای علاقه مندان به بازی کردن است. ردمی کا 40 گیمینگ با کمک تریگرهایی که دارد به کاربر کمک می کند تا چهار انگشتی بتواند بازی کند و این یک حس جذاب است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا