بهترین

بهترین خواص روغن نارگیل

به درخت نارگیل می توان گفت درخت زندگی و خواص نارگیل به شدت زیاد است. تا به امروز بیش از 1500 مقاله علمی در دنیا با نام خواص روغن نارگیل ثبت شده است. این درخت در فیلیپین و آسیای جنوب شرقی و دیگر مناطق گرمسیری رشد می کند.

برخی از خواص روغن نارگیل عبارتند از:

  • تعادل هورمون ها
  • باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌های مضر می‌شود!
  • هضم را بهبود می بخشد
  • مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست
  • کاهش سلولیت
  • کاهش چین و چروک و لکه های سن
  • تعادل قند خون و بهبود انرژی
  • بهبود آلزایمر
  • افزایش HDL و کاهش LDL کلسترول
  • چربی می سوزاند

شاید تا به حال در آشپزخانه از روغن نارگیل استفاده کرده باشید. آیا می دانستید برخی از محصولات آرایشی خود را می توانید با این روغن تبادل کنید؟ ماده ای همه کاره که می تواند در مرطوب کننده پوست و پاک کننده آرایش استفاده شود، اما این موارد برای روغن نارگیل تنها شروع کار است. در ادامه تمام راه هایی که روغن نارگیل می تواند در زیبایی شما شرکت داشته باشد را معرفی خواهیم کرد نکته: البته همه موارد تا زمانی که بیشتر از این کشف نشده!

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت خامه ای و جامد است. زمانی که در دمای 76 درجه فارنهایت حرارت داده می شود به صورت مایع درمی آید. وقتی به حمام می روید می توانید ظرف حاوی روغن نارگیل را زیر آب گرم بگیرید تا روغن نارگیل به حالت مایع درآید. سپس، بعد از اینکه شامپو زدید مقدار قابل توجهی روغن نارگیل را به موهای خیس خود بزنید و از بالا تا پایین مو بکشید. اجازه دهید 5 دقیقه روی موها بماند تا رطوبت و درخشش به موها بازگردد.

روغن بدن

روغن نارگیل در شکل جامد خود چون حالتی خامه ای دارد یک مرطوب کننده ی سبک عالی برای استفاده در سراسر بدن است. بعد از حمام مقداری روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید گرمای پوستتان باعث می شود روغن در پوست ذوب شود. بعد از مالیدن آن روی پوست بوی آن نیز روی پوست می ماند. می توانید چند قطره نعنا یا روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید تا ترکیبی کامل برای ماساژ شود.

خواص روغن نارگیل برای لب ها

لب ترک خورده نیاز به رطوبت مضاعف دارد و اینجاست که خواص روغن نارگیل بسیار کارساز است. می توانید مقداری از روغن نارگیل را درون ظرف نگه دارنده لنز قرار دهید و در کیف خود قرار دهید. با این کار در طول روز هر زمان لب ها خشک شد می توانید مقداری از آن را روی محل خشک شده بمالید.

نرم کننده کوتیکول

پایین ناخن ها گاهی خشک و پوست پوست است، که باعث زخمی شدن این منطقه می شود. می توانید از همان راهی که برای برطرف کردن خشکی لبها استفاده کردید استفاده کنید تا دیگر این مشکل را نداشته باشید. با سر انگشت مقداری از روغن نارگیل را به پایین همه ناخن های دست بمالید و اجازه دهید جذب پوست شود. روغن نارگیل ناخن ها را تقویت می کند و پوست پایین آنها را مرطوب نگه میدارد، این کار باعث می شود دستها جوان بمانند.

خواص روغن نارگیل برای اطراف چشم

پوست زیر چشم نازک و ظریف است، به همین دلیل مستعد به ایجاد خطوط، پف، و دایره های سیاه است. اگر دوست ندارید پول زیادی پای کرم های گران قیمت چشم بپردازید می توانید آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید. کافیست مقداری از روغن نارگیل را قبل از مالیدن به زیر چشم بین دو انگشت خود نگه دارید تا گرم شود. سپس می توانید از آن در زیر چشم خود استفاده کنید.

خواص روغن نارگیل - رفع فری مو - اصلاح صورت - آبرسان - نرم کننده
خواص روغن نارگیل – رفع فری مو – اصلاح صورت – آبرسان – نرم کننده

برطرف کننده فر مو

به اندازه ی یک نخود از روغن نارگیل را بین دو انگشت خود نگه دارید تا گرم شود. سپس به پایین تا بالای موی خد بمالید تا در کل روز از فر خوردن موی خود در امان باشید. اگر موی ضخیم و درشتی دارید می توانید روغن را از میانه مو به بالا بمالید تا تاثیر ضد فر خوردگی آن را بیشتر حس کنید. همچنین این کار به مو درخشش و صافی بیشتری اضافه می کند.

هایلایت

پوست باید درخشان و جوان باشد! اما اگر در مورد شما این حالت به صورت طبیعی اتفاق نیافتاده می توانید مقداری از روغن نارگیل مایع را روی گونه ها، قسمت فوقانی لب بالایی، و پایین ابروها بمالید تا مرطوب شود. سپس طوری نشان دهد که به صورت طبیعی درخشان و جوان است.

خواص روغن نارگیل برای پاک کردن پوست

تنها یک قاشق چای خوری یا کمتر این روغن می تواند به سادگی آرایش یک روزتان را پاک کند. کافیست مقداری روغن نارگیل مایع را مستقیم روی پوست ماساژ دهی. ببینید که چگونه مواد آرایشی آب می شوند، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. برای اینکه پاک کننده ی آرایشی خود را بسازید کافیست یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را روی یک تکه پنبه با استفاده از ماکروفر آب کنید. سپاس بگذارید یک شب این پنبه در روغن نارگیل خیس بخورد. می توانید با تعداد بالایی از تکه های پنبه این کار را انجام دهید برای هر کدام یک قاشق چای خوری روغن نارگیل استفاده کنید. می توانید پنبه ها را در یک محفظه نگه دارید و هر موقع خواستید یکی از آنها را استفاده کنید. این روغن لایه بردار پوست نیست.

تمیز کننده پوست بدن

صف فنجان نمک دریایی یا شکر را با مقداری مساوی از این روغن مایع میکس کنید. سپس با استفاده از دستها این ترکیب را روی قسمت های زبر پوست بمالید. این ترکیب درحالی که پوست های مرده را جدا می کند آن قسمت را مرطوب نیز می کند. نتیجه این می شود که پوستتان مانند پوست کودک صاف و نرم می شود. برای پوستهایی که خیلی زبر هستند می توانید مقدار بیشتری نمک یا شکر استفاده کنید مثلا پوست پا و آرنج. شاید بعد از استفاده از این ترکیب بدن بوی خوبی ندهد می توانید برای جلوگیری از این اتفاق از روغن اسطوخودوس در ترکیب استفاده کنید.

کرم اصلاح

کرم اصلاحتان تمام شده؟ از خواص روغن نارگیل استفاده کنید! تنها کافیست ظرف روغن را زیر آب گرم بگیرید تا ذوب شود سپس آن را روی پوست محلی که میخواهید اصلاح کنید بمالید. تیغ اصلاح به راحتی در آن مسیر حرکت خواهد کرد و اصلاح ساده می شود. همچنین پوستتان به خاطر این روغن مرطوب می شود. زیر دوش از این روش استفاده نکنید. این روغن بسیار لغزنده است برای همین زمان اصلاحتان نیز کوتاه تر خواهد شد.

از طريق
مجله بروز شو
منبع
سایت دکتر کرمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا