خبر

چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟

به گزارش مجله بروز شو به نقل از سایت ورزش سه امسال بی سابقه ترین کورس قهرمانی بین تیم های سپاهان ، پرسپولیس و استقلال است. این رقابت جذاب برای قهرمانی هیچ‌گاه از ذهن طرفداران فوتبال پاک نمی‌شود. جدالی تنگاتنگ برای جامی که با این روند، برنده‌اش در روز آخر مشخص خواهد شد.

رقابت، واژه‌ای که هواداران فوتبالی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، آن را با پوست و گوشت خود احساس می‌کنند. مهم‌ترین اصل در فوتبال، هیجان است. دقیقا حسی که با دیدن بالای جدول این فصل از رقابت‌ها به راحتی به وجود می‌آید.

با بررسی سه فصل اخیر لیگ برتر، نکته‌ای جالب توجه نمایان می‌شود و آن این است که از لیگ بیستم تا حالا که لیگ بیست و دوم در حال برگزاری است، رتبه‌های اول تا سوم در اختیار سه تیم سپاهان – پرسپولیس – استقلال بوده است. نکته‌ای که با توجه به فاصله‌ای که این سه تیم با سایر تیم‌ها ایجاد کرده‌اند، به نظر می‌رسد امسال هم قطعا صورت پذیرد.

اما مهم‌ترین تفاوت لیگ امسال با دو لیگ گذشته، فاصله کم امتیازی بین سپاهان – پرسپولیس – استقلال است. به طوری که با لغزش یک تیم، دیگری با کسب نتیجه به‌ سرعت جای آن یکی را در جدول تصاحب می‌کند. 

کلید قهرمانی سپاهان پرسپولیس استقلال در دفاع یا حمله؟

اما یک نکته قابل تامل وجود دارد، سپاهان در آن فصل با ۵۳ گل زده، عنوان بهترین خط حمله لیگ را به دست آورد و پرسپولیس با ۴۷ گل دوم شد. اما این سرخ‌های تهرانی بودند که به علت دریافت تنها ۱۴ گل در ۳۰ مسابقه و با کسب عنوان بهترین خط دفاع، به مقام قهرمانی رسیدند. موضوعی مهم که در ادامه بیشتر به آن‌ توجه می‌شود.

بدون شک آن فصل از مسابقات هیچگاه از ذهن هواداران بیرون نمی‌رود. چرا که استقلال بدون شکست جام قهرمانی را بالای سر برد. بگذارید به نکته‌ای تکراری اشاره کنیم. در پایان فصل بیست و یکم، بهترین خط حمله با ۴۴ گل در اختیار پرسپولیس قرار گرفت. حتی رتبه دوم نیز با ۴۳ گل به نام سپاهان زده شد و استقلال با ثبت ۳۹ گل سوم شد. اما تنها موضوعی که آبی‌پوشان را به قهرمانی تاریخی رساند، دریافت تنها ۱۰ گل و کسب عنوان برترین خط دفاع بود.

پرسپولیس یا سپاهان دست استقلال از جام دور است؟

چنین رقابت جذابی برای رسیدن به عنوان قهرمانی، هیچ‌گاه بین سه قدرت فوتبال ایران، جاری نبوده است. اینکه پرسپولیس، سپاهان و استقلال هر سه با فاصله کم در کورس کسب عنوان قهرمانی قرار گرفته‌اند. به طور قطع فصلی بی‌سابقه و تاریخی را برای فوتبال ایران‌ رقم زده‌ است. که سال‌های بعد هم از آن صحبت خواهد بود. رقابتی جذاب بین سه تیمی که پرافتخار هستند. پرسپولیس با ۷ قهرمانی، سپاهان با ۵ قهرمانی و استقلال با ۴ قهرمانی در لیگ برتر، خود را از باقی تیم‌های لیگ برتری جدا کرده‌اند و حالا در رقابتی قرار دارند که یک لغزش به منزله دور شدن از رسیدن به کاپ قهرمانی است. کاپی که هیچ‌وقت چنین جدال میلی‌متری و حساسی را برای رسیدن به خود نمی‌دید.

حساسیت به اوج خود رسیده

صدر جدول تغییر کرد و این تیم پرسپولیس است که همه چیز را در اختیار دارد. و دوباره از سپاهان و استقلال جلو افتاده است. و شانس اول قهرمانی است. کسی فکر نمی کرد ملوان بندر انزلی از سپاهان امتیاز بگیرد. و نقش جهان را دست پر ترک کند. و البته دربی 100 که شاید برنده آن مزد قهرمانی بگیرد هم بسیار جذاب بود. این همه اتفاق و حاشیه باعث شده تا قرمز های پایتخت خود را به صدر جدول برسانند. در هفته آخر در شمال و مرکز کشور احتمال برگزاری جشن قهرمانی وجود دارد.  البته کار فدراسیون نیز سخت است. باید سه جام را برای قهرمانی آماده کند.

استقلال از کورس قهرمانی افتاد

با برگزاری هفته 29 لیگ برتر فوتبال ایران تیم استقلال با وجود برد نفس گیر مقابل مس رفسنجان از جام قهرمانی دور شد و دیگر امکان قهرمان شدن ندارد. لازم به ذکر است بازیکن قمی تیم مس رفسنجان به عنوان تک ستاره زاده فوتبال قم است. به نام سید مهدی حسینی تک گل مس رفسنجان به استقلال را زد تا امید های خود را برای حضور در تیم ملی ایران دوباره زنده کند. سید مهدی حسینی در زمان اسکوچیچ به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده بود.

جنگ جنگ تا قهرمانی بین سپاهان پرسپولیس استقلال

هیچ کدام پا پس نمی کشند و هر دو مزه قهرمانی در دقیقه 90 و حتی 96 را چشیده اند و می دانند برای هر کدام 90 دقیقه دست نخورده باقی مانده است. سپاهان و پرسپولیس از خط دفاع تا مدیر عاملی با هم در جنگ هستند. سال ها تماشاگران هر دو تیم با هم در کری خوانی بودند و کار را به جایی رساندند که دیگر نشود کنار هم باشند. اینجا دیگر کسی به کسی رحم نمی کند و فقط یک چیز مهم است. قهرمانی! در هفته 29 لیگ برتر هردو تیم بازی های خود را پر گل تمام کردند و به تیم های مقابل خود رحم نکردند. اما باید باز هم منتظر ماند تا ببینیم جام در کدام شهر بالا می رود! اما استقلال دیگر هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا