زیبایی

تونر پاک کننده صورت خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در مجله بروز شو امروز در مورد مطلبی بحث میکنیم که بیشتر خانم ها هر روز با آن درگیر هستند. و نمی دانند برای انتخاب یک تونر پاک کننده صورت خوب دنبال چه ویژگی هایی باشند. تا پوستی شفاف و براق داشته باشند. تمیز کردن موثر پوست صبح و عصر یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از پوست است.

تونر پاک کننده صورت بدون اینکه پوست شما را خشک و یا لایه برداری عمیقی داشته باشد پوست شما را براق می کنند. در نتیجه ظاهری روشن و قوی به پوست ارائه می دهد. و در عین حال رنگ پوست شما را یکدست می کند. تونر های پاک کننده پوست شما را تغذیه، تجدید و پاکسازی می کنند. همچنین با ترکیباتی مانند آلوئه ورا، جینسینگ و نیاسینامید به کاهش منافذ باز پوست کمک می کنند.

تونر پاک کننده صورت با فرمول های قدرتمند خود که به ظاهری صاف و یکنواخت پوست کمک می کنند. ظاهر منافذ باز را کاهش می دهند، سبوم را متعادل می کند و از تشکیل آکنه جلوگیری می کند.

امروزه پاک کننده ها جزء لاینفک روتین مراقبت از پوست هستند و پس از استفاده پوست را احیا کرده و درخشندگی فوق العاده ای به آن می بخشند.

آلوئه ورا - جینسینگ - نیاسینامید - <yoastmark class=

تونر پاک کننده صورت با ترکیب آلوئه ورا

به طور کلی در برگ های گیاه آلوئه ورا ترکیبات شیمیایی شامل آلوئین (Aloin) ، ایزوباربالوئین (Isobarbaloin) ،امودین (Emodin) ،صمغ،رزین ،موادی از مشتقات آنتراکینون (Anthraquinone) مانند کریزوفانیک اسید (Chrysophanic acid)، اورونیک اسید ،انواع قندها،گلیکوزید باربالوئین (Barbaloin) و اسانس می باشد.

سایر ترکیبات برگ این گیاه شامل آلوئه امودین (Aloe-emodin)، تانن و آلواکتین (Aloectin) است.دو نوع صمغ به نام های لوسیدا (Luccida) و هپاتیکا (Hepatica) نیز از گیاه آلوئه ورا استخراج می شود.

حاوی پلی ساکاریدهایی می باشد که رشد و ترمیم پوست را تحریک می نماید.که خاصیت ترمیم کنندگی آن مربوط به ترکیبی به نام گلومانان که غنی از پلی ساکاریدها است، می باشد.

گلومانان بر گیرنده های فاکتور رشد فیبروبلاست ها اثر گذاشته و فعالیت و تکثیر این سلول ها را تحریک نموده و موجب افزایش تولید و ترشح کلاژن خواهد شد.

ژل آلوئه ورا نه تنها میزان کلاژن را در محل زخم ها افزایش می دهد، بلکه با ایجاد تغییر در ساختار کلاژن، اتصالات عرضی بین این رشته ها را افزایش داده و در نتیجه بهبود زخم را تسریع می کند.

همچنین ثابت شده است که بتاسیتوسترول (Beta-Sitosterol) به عنوان یکی از اجزاء آلوئه ورا از طریق افرایش میزان بیان VEGF و رسپتور آن در محل زخم، موجب افزایش آنژیوژنز و ترمیم هر چه بهتر بافت های آسیب دیده می شود.

آنچه باید در مورد نیاسینامید بدانیم:

نیاسینامید که نیکوتینامید نیز نامیده می‌شود، شکلی از ویتامین B3 است. به‌طور کلی، vitamin B3 به دو شکل وجود دارد؛ نیاسین و نیاسینامید. مصرف خوراکی یا استفاده موضعی نیاسینامید، فواید بسیاری برای پوست دارد. جالب است بدانید که بدن می‌تواند از نیاسین موجود در رژیم غذایی، نیاسینامید بسازد.

حضور نیاسینامید برای بقای سلول‌های سالم و عملکرد صحیح چربی‌ها و قندها در بدن ضروری است. نیاسینامید، از گروه ویتامین‌های B است که به‌عنوان ویتامین B3 نیز شناخته‌ شده و با نیاسین هم مرتبط است. علت وجود نیاسین آمید در محصولات مراقبت از پوست، لیست طولانی مزایای بالقوه‌ آن برای پوست است.

کمبود ویتامین B3 می‌تواند باعث بروز اختلالات پوست، کلیه و مغز شود. اگرچه مصرف نیاسینامید می‌تواند به جلوگیری از کمبود ویتامین B3 کمک کند، اما با این‌ حال کمبود این ماده به دلیل وجود آن در منابع طبیعی، رایج نیست.

منابع نیاسینامید

نیاسینامید در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، شیر، انواع لوبیا، ماهی و سبزیجات سبز یافت می‌شود. علاوه بر مصرف منابع غذایی دارای این ویتامین، می‌توانید از محصولات موضعی حاوی آن نیز استفاده کنید. این ویتامین می‌تواند به خوبی از طریق پوست جذب شود.

تونر پاک کننده صورت با ترکیب جینسینگ

تاثیر جینسینگ بر پوست به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد پیری به قدری زیاد است که پوست را درخشان و روشن می‌کند و منافذ باز و چربی اضافی صورت را از بین می‌برد. همچنین جینسینگ با تحریک کلاژن سازی، از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری کرده و پوست را احیا می‌کند. با توجه به تاثیر جینسینگ بر پوست، با این گیاه می‌توان به راحتی ماسک‌های مختلفی در خانه تهیه کرد. یادتان باشد قبل از استفاده مقداری از آن را روی پوست داخلی مچ دست یا ساعد خود بزنید. اگر هیچ گونه خارش و التهاب یا قرمزی نداشتید، می‌توانید برای صورت خود نیز استفاده کنید.

نکات مهم و فوق سری در انتخاب یک تونر مناسب

انتخاب یک تونر مناسب و با کیفیت به عوامل زیر بستگی دارد:

شناخت نوع پوست صورت

برای انتخاب و خرید تونر، نیاز است تا با تشخیص نوع پوست خود و همچنین مواد تشکیل دهنده آن، تونر مناسب پوست خود را انتخاب نمایید.

پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، به دنبال محصولات با فرمولاسیون سبک باشید. پوست بید، عصاره اسطوخودوس، مریم گلی و چوب صندل برای پوست شما گزینه مناسبی است.

پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، از تونرهایی با ترکیبات آبرسان استفاده نمایید. آلوئه ورا، دانه گریپ فروت، خیار و ویتامین E بهترین گزینه برای شما می باشد.

پوست نرمال و مختلط

موادی مانند ویتامین C، هیالورونیک اسید، گلیسیرین و کوآنزیم Q10 برای این نوع پوست، بسیار مناسب هستند.

پوست حساس

عصاره های خیار و آلوئه ورا برای پوست های حساس، گزینه بسیار مناسبی می باشند.

پوست های مستعد آکنه

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، تونرهایی که اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک در ترکیبات خود دارند، گزینه مناسبی برای پوست شما می باشند. وجود این عصاره در تونر می تواند به کاهش منافذ پوست کمک کند.

وجود ترکیبات مفید و موثر به کار رفته در آن

ترکیبات مفید و موثری که در تونر استفاده می شود، عبارتند از:

  • هیالورونیک اسید
  • آنتی اکسیدان ها
  • پانتنول سی وایپ (نوعی ضد التهاب قوی)
  • ویلو هرب (Willow Herb)
  • وجود ترکیبات ضد التهاب
  • گلیسیرین
  • سرامیدها
  • ترکیبات احیا کننده پوست

ترکیبات مضر تونر پاک کننده صورت

از محصولاتی که دارای منتول، اتانول و یا ترکیبات تحریک کننده پوست تشکیل شده اند، خودداری کنید. ترکیبات تحریک کننده پوست، سبب قرمزی و التهاب پوستی خواهند شد. اگر پس از استفاده از تونر مورد نظر، پوستتان دچار قرمزی و التهاب و خارش شد، استفاده از آن تونر را کنار بگذارید.

در هنگام خرید تونر پاک کننده صورت به چه مواردی توجه کنیم؟

  • تونر مورد نیاز باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد.
  • عدم ایجاد حالت چسبناک و چسبنده بر روی پوست صورت
  • تونر مورد نظر باید پوست را نرم و لطیف کند.
  • پس از استفاده تونر، نباید احساس خشکی و کشیدگی بر روی پوست داشته باشیم.
  • به سرعت از روی پوست پاک نشده و روغنی نیز نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا