خبر

گوگل کنسول از دسترس خارج شد

به گزارش مجله بروز شو در حالی که گوگل کنسول یکی از ابزار های مورد نیاز طراحان وب است از ساعاتی قبل به علت نامعلوم از دسترس خارج شده است. به غیر از گوگل کنسول ابزار ها و وب سایت های دیگر گوگل مثل یوتیوب از دسترس خارج شده اند. این مسئله فقط برای ایران نیست بلکه در دیگر کشور ها هم این مشکل وجود دارد.

این مشکلات اگر مثل قبل باشد باید تا حدود یک ساعت رفع شود اما علت آن نیز باید مشخص شود. هم اکنون منتظریم تا این مشکل رفع شود و امیدواریم تحریم جدید در کار نباشد.

گوگل سرچ کنسول (Google Console)

در ابتدا باید بگوییم که ما در این جلسات آموزشی سعی می‌کنیم خلاصه و مباحث ابتدایی گوگل کنسول را به شما آموزش دهیم. چون مبحث Google Console بسیار گسترده و مهم است. سعی کردیم که در یک دوره آموزشی دیگر به صورت بسیار کامل و جامع‌تر به آن بپردازیم. پس برای یادگیری کامل کار با گوگل کنسول باید آن دوره را مشاهده کنید.

گوگل کنسول (Google Console) سیستمی است که به صورت غیر مستقیم می‌تواند بر سئو (SEO) شما تاثیر گذار باشد. البته قابل ذکر است که قسمت‌های کوچکی از آن به صورت مستقیم تاثیر گذار هستند. همچنین داشتن Google Webmaster Tools بسیار مهم است. در واقع می‌توان گفت که هیچ متخصص سئویی وجود ندارد که کار با Google Webmaster Tools را بلد نباشد. شما با یاد گرفتن نحوه کار با Google Webmaster به راحتی می‌توانید مشاهده کنید که سایت شما به چه سمتی می‌رود. همانطور که می‌دانید بررسی سایت بسیار اهمیت دارد. زیرا شما نسبت به آن استراتژی‌های مختلف سایت خود را تعیین می‌کنید. پس یادگیری و کار با گوگل وبمستر در مبحث سئو بسیار اهمیت دارد . شما به عنوان یک متخصص سئو باید تمام جزئیات و نکات کار با آن را بلد باشید.

کاربرد این ابزار چیست؟ 

ما برای اینکه از نظر آماری بتوانیم ورودی‌ها، دستگاه‌ها، کوئری‌ها و… سایت خود را بسنجیم به گوگل کنسول نیاز داریم. به عنوان مثال برای اینکه بفهمیم چه تعداد افراد با چه کلمه‌ای وارد وب‌سایت ما شده‌اند. همچنین در Google Console می‌توانید لحظه به لحظه پیشرفت سایت خود را مشاهده کنید. پس می‌توانید مداوم بررسی کنید که نمودارها، بازدید و پیشرفت سایت شما در بازه‌های زمانی مختلف به چه صورت است. مورد آخری که باید به آن توجه کنید این است که کلا داشتن گوگل کنسول برای هر سایتی ضروری است. زیرا احراز شدن سایت در Google Console بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

چرا گوگل کنسول بسیار اهمیت دارد؟

اول اینکه هر سایتی نیاز دارد که یک نگهبان داشته باشد. یعنی اینکه اگر سایت شما در خود گوگل کنسول ثبت باشد، اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، Google Console به شما اطلاع رسانی خواهد کرد. به عنوان مثال اگر سایتتان خطا یا Error داد گوگل کنسول به شما ایمیل خواهد زد و می‌خواهد که برای جلوگیری از نابودی وب‌سایتتان هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنید.

گاهی اوقات رقیب‌ها برای اینکه وب‌سایت شما را تخریب کنند، می‌آیند از سایت‌های مستحجن و خیلی بد به شما لینک می‌دهند و این مسئله باعث می‌شود که وب‌سایت شما افت کند. برای همین در Google Console می‌توانید اینگونه توطئه‌ها را خنثی کنید. همچنین امکان دارد که برخی افراد از محتوای وب‌سایت شما کپی کرده باشند و گوگل متوجه این مسئله نشده باشد. شما می‌توانید به راحتی از طریق گوگل کنسول شکایت خود را ثبت کنید.

یکی دیگر از فواید گوگل کنسول این است که آمارها و داده‌های وب‌سایت خود را می‌توانید به منظم‌ترین شکل ممکن در نمودارهای خیلی خوبی مشاهده کنید.

همچنین گاهی پیش می‌آید که سایت‌های رقیب از یک سری ربات‌ها استفاده می‌کنند. برای اینکه تا شما مطلب جدیدی را پست کردید آن را کپی کنند و در وب‌سایت خود قرار دهند و اگر گوگل سایت رقیب را قبل از شما ایندکس کند، محتوای وب‌سایت شما کپی محسوب می‌شود. پس برای اینکه این اتفاق رخ ندهد باید از طریق گوگل کنسول سریع به گوگل اطلاع دهید که مطلب جدیدی را در سایت خود منتشر کرده‌اید تا اگر چنین اتفاقی افتاد محتوای شما را دیگر کپی محسوب نکند.

از طريق
مجله بروز شو
منبع
ابزار وورد پرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا