سئو

موتورهای جستجوی جایگزین: چرا اهمیت دارند و چگونه در آنها رتبه بندی کنیم

موتور های جستجو | 12 میلیارد، 3 میلیارد، 1 میلیارد. این تعداد جستجوهایی است که در برخی از موتور های جستجو جایگزین برتر ماهانه انجام می شود. در حالی که گوگل هنوز بیش از 80 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد ، نادیده گرفتن موتور های جستجو مانند Bing، Yahoo و DuckDuckGo می تواند باعث از دست دادن ترافیک مرتبط شما شود. بنابراین هنگام برنامه ریزی استراتژی سئو ی سال آینده خود را به الگوریتم گوگل محدود نکنید.

برای رشد در اقتصاد دیجیتال، باید تلاش‌های خود را متنوع کنید. چه راهی بهتر از این که مطمئن شوید در تمام موتور های جستجو برتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید! به طور کلی، دو دلیل وجود دارد که چرا مخاطبان شما یک موتور جستجوی جایگزین را به جای Google انتخاب می‌کنند: دلایل جغرافیایی سیاسی و یا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی. به این ترتیب، من موتورهای جستجو را در زیر بر اساس سهم بازار جهانی و حریم خصوصی داده ها دسته بندی کرده ام.

موتور های جستجو جایگزین برتر بر اساس سهم بازار جهانی

موتور های جستجو کوچک اما قدرتمند برتر بر اساس سهم بازار جهانی عبارتند از:

  • بینگ – bing
  • یاهو – yahoo
  •  یاندکس – Yandex
  • داک داک گو – DuckDuckGo
  • بایدو – baidu

اگر قصد دارید در سطح بین المللی گسترش پیدا کنید، اینها موتور هایی هستند که باید به آنها توجه بیشتری کنید. همه آنها الگوریتم های جستجوی منحصر به فرد خود را دارند که از بسیاری جهات به اندازه الگوریتم گوگل پیچیده و توسعه یافته است.

چرا آنها اهمیت دارند و چگونه می توان در آنها رتبه بندی کرد

چند سال قبل من اهمیت زیادی برای این موتور های جستجو قائل نبودم و اصلا برام مهم نبود ولی ناخودآگاه خودم طرفدار گوشی اپل و نوکیا سری لومیا بودم و دوستان میدونن که با سیستم هوشمند کورتانا اون روز ها چه دنیایی داشتم و البته این سیستم در ایران فیلتر بود و به سختی باهاش ارتباط برقرار می کردم. امروزه هم همین است و خیلی ها دنبال اپل هستند و گوشی این شرکت رو در دست دارند ولی من به تیم یکپارچه رایانه شخصی ها تبدیل شده ام.

اما ممکن است فکر کنید اهمیت دادن به بهینه سازی محتوا برای بینگ – bing یا موتور های جستجو دیگر اتلاف انرژی باشد.

نکته مهم: چیزی که من قبلا به آن اهمیت نمی دادم و شاید هم شما مثل من فکر می کنید تقسیم بندی جغرافیایی است. 

آیا می خواهید با استفاده از جستجوی صوتی به مخاطبان آمریکایی دسترسی پیدا کنید؟ بینگ را در نظر بگیرید.

آیا در حال گسترش به چین هستید؟ بایدو را بررسی کنید.

در مورد موتور های جستجو بینگ و یاهو بیشتر بدانید:

صرف نظر از اینکه این سهم بازار در مقیاس جهانی چقدر کوچک به نظر می رسد، اگر حجم جستجوی منطقه ای از مخاطبان هدف شما وجود داشته باشد، ارزش بهینه سازی را دارد.

بیایید آنها را یکی یکی مرور کنیم. بینگ و یاهو از سال 2018، یاهو منحصراً توسط جستجوی بینگ پشتیبانی می‌شود. بنابراین تا زمانی که در Bing رتبه دارید، در یاهو رتبه خواهید داشت. بینگ سرچ در ترکیب با یاهو بدون شک قوی ترین بازیکن پس از گوگل است. آنها با هم بیش از 10 درصد از سهم بازار جهانی دسکتاپ را در اختیار دارند.

در حال حاضر، برخی می گویند که سهم بینگ از بازار به دلیل ادغام و اکتساب افزایش خواهد یافت، در حالی که برخی دیگر برای کاهش آن به دلیل مرگ اینترنت اکسپلورر استدلال می کنند. با این حال، همه مرورگرهای مایکروسافت، مانند Microsoft Edge Legacy و Microsoft Edge مبتنی بر کروم، Bing را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دارند که Bing Search را به انتخاب طبیعی برای کاربران محصول مایکروسافت تبدیل می‌کند.

موتور جستجو بینگ - bing - yahoo یاهو
موتور جستجو بینگ – bing – yahoo یاهو

پوشش بینگ و یاهو

یاهو که توسط جستجوی بینگ پشتیبانی می‌شود، موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر موزیلا فایرفاکس است که هر ساله میلیاردها برداشت را به نتایج جستجوی بینگ اضافه می‌کند. اگر تنها به ایالات متحده نگاه کنیم، سایت های مایکروسافت بیش از 18 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

این بیشتر به دلیل همکاری آنها با آمازون است، جایی که تمام جستجوهای فعال صوتی در Amazon Echo و Alexa با جستجوی Bing انجام می شود. اما بهینه‌سازی نتایج جستجوی Bing تفاوت چندانی با بهینه‌سازی برای گوگل ندارد. با کمی تنظیم دقیق، ارائه یک استراتژی که امکان کسب رتبه های بالا در هر دو را فراهم می کند، بیش از حد ممکن است.

برای رتبه بندی در بینگ و در نتیجه یاهو، حتما موارد زیر را انجام دهید:

1. کسب و کار خود را در Bing Places فهرست کنید Bing Places معادل Google My Business است و سریع‌ترین راه برای به دست آوردن رتبه کسب و کار شما برای سئوی محلی است.

خلاصه مطلب همیشگی

وب سایت های جدید مانند نوزادان هستند. آنها هنوز نمی توانند زبان را درک کنند (بدون صفحات فهرست شده)، آنها دوستان زیادی ندارند (بدون بک لینک)، و در نتیجه قدرتی نیز ندارند (اصلا آنها نمی توانند برای جامعه فعلا مفید باشند) در نتیجه صبر داشته باشید و از امروز شروع کنید به سئو سایت خود و بدانید که همه از این نقطه صفر شروع کردند. برای مشاهده ادامه مطلب سایت مجله بروز شو را دنبال کنید و با کامنت هاتون بهم انرژی بدین.

این داستان ادمه دارد/…

با تشکر از سایت moz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا